mandag den 25. maj 2009

Almen desperation

Hold nu op!
I kender det godt, venner - jeg ved det. Kærligheden, der sættes på prøve gennem tvivlen. Jeg mangler inspiration, viden, erfaring og oplysning. Og jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal finde noget af det. 
Oplysningen kunne muligvis findes i bibliotekets bøger, men min opfattelse af kunsten er, at den er uafhængig af fortiden i den forstand, at det sandeste stammer fra det bagerste uintellektuelle. Det intuitive - lidt som Henri Bergson. En af de filosoffer, som jeg aldrig har læst, men elsker at refere til. 
Jeg skammer mig en smule over min iver efter dette liv, der på så mange måder virker urealistisk og utopisk. Så nu har jeg fået mig en anden drøm - jeg vil sørme studere medicin.
Jeg er sikker på, at jeg vil være god til det - mennesker, serivice og komplicerede, udenlandske betegnelser er lige mig. Derudover vil jeg altid bære slips og skjorte under kitlen. At jeg studerer forkerte fag på forkerte niveauer må dog ikke holde mig tilbage. 
Det virker mere overskueligt at kompensere i fire år å VUC, end at tro på udgivelsen af en bog. 

Tak for opmærksomheden.
De bedste tanker, 
Mathias

2 kommentarer:

  1. »Tvivl af enhver art kan kun bringes til ophør gennem handling«

    SvarSlet
  2. Det kan godt være at det virker mere overskueligt at læse medicin.. Men tænk lige over det, vil du ikke hellere udgive din egen bog?
    Så synes at hvis du virkelig gerne vil være forfatter, hvilket du helt klart har evnerne til, så skal du gå efter det!
    Stræbe efter at opnå din drøm..

    SvarSlet